جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 6:49:16 AM
بیرونیت عملکرد فملی را در ماه نخست سال بررسی کرد

شرکت ملی مس با اعلام گزارش عملکرد خود در فروردین 1403، خبر از تولید حدودا 215 هزار تنی در نخستین ماه امسال داد.
رشد 3.5 درصدی درآمد شرکت ملی مس

به گزارش خبرنگار بیرونیت، شرکت ملی مس که با نماد "فملی" در بورس حضور دارد، در گزارش ارسالی اش به سامانه کدال اعداد و ارقام مربوط به تولید، فروش، درآمد و صادرات خود را در فروردین ماه به اطلاع سهامداران رسانده است.

طبق آنچه در گزارش ارسالی آمده، شرکت مس در تولید کنسانتره طلا و نقره، کاتد، مفتول، اسید سولفوریک و کنسانتره مولیبدن رشد کرده، اما تولید کنسانتره مس، اکسید مولیبدن و سنگ سولفور این شرکت پایین آمده است.

بیشترین محصول تولیدی شرکت ملی مس در فروردین امسال کنسانتره مس بوده که رقم 106 هزار و 170 تن را به ثبت رسانده است. نسبت به ماه مشابه پارسال، تولید این محصول حدودا 12 تن افت کرده است. رده دوم تولید شرکت ملی مس به کاتد اختصاص دارد که رقم 19 هزار و 30 تن را به ثبت رسانده است. نسبت به فروردین 1402، تولید این محصول حدود چهار هزار تن بالا رفته است.

اسید سولفوریک نیز به عنوان دیگر محصول شرکت ملی مس، تولیدی حدودا 81 هزار تنی داشته که در مقایسه با فروردین سال گذشته تقریبا 14 هزار تن رشد را نشان می دهد.  در بخش کنسانتره طلا و نقره نیز شرکت ملی مس با رشد تولید مواجه بوده، چه آنکه توانسته تولید این محصول را از 78 تن به 88 تن برساند.

مسی ها همچنین توانسته اند تولید 725 تنی مفتول در فروردین پارسال را به دو هزار و 824 تن در ماه مشابه امسال برسانند. این شرکت اما هیچ تولیدی در بخش سنگ اکسید طی فروردین امسال نداشته است.

آمار فروش شرکت ملی مس نشان می دهد مسی ها در فروردین امسال با افت فروش مواجه شده اند، اما درآمدشان بالاتر بوده است. مسی ها در ماه نخست امسال 36 هزار و 292 تن فروش داشته اند، حال آنکه فروش آنها در فروردین پارسال 54 هزار و 906 تن بود. بنابراین فروش شرکت ملی مس در بازه زمانی تحت بررسی 34 درصد پایین آمده است. 

طبق آنچه در گزارش فملی آمده، درآمد مس از ناحیه فروش داخلی این شرکت طی فروردین امسال، حدود چهار هزار و 300 میلیارد تومان بوده است. در مقایسه با فروردین سال گذشته با فروش کمتر از چهار هزار و 154 میلیارد تومان، درآمد این شرکت از محل فروش داخلی نزدیک به 3.5 درصد بالا رفته است.

پر فروش ترین محصول مس در فروردین اسید سولفوریک بوده که بالغ بر 28 هزار تن از آن با قیمت هر تن حدودا 400 هزار تومان به فروش رفته است. از محل فروش این محصول، بالغ بر 11 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد نصیب شرکت ملی مس شده است. بیشترین درآمد مس نیز از محل فروش کاتد به دست آمده است. مسی ها درآمدی بالغ بر سه هزار و 200 میلیارد تومان از محل فروش این محصول طی فروردین امسال به دست آورده اند.

درآمدهای فملی اما به فروش داخلی محدود نیست و این شرکت با توجه به صادراتی که دارد، درآمد قابل توجهی را نیز از محل فروش خارجی کسب می کند. کل فروش صادراتی این شرکت در فروردین امسال دو هزار و 42 تن بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته افت 58 درصدی را نشان می دهد. با توجه به افت صادرات، درآمد مس نیز از محل فروش خارجی افت کرده، به نحوی که از بالای دو هزار و 200 میلیارد تومان به حدود 765 میلیارد تومان رسیده است.

 

 

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین