جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 6:49:23 AM
قله 10 هزار دلاری فتح می شود؟

قیمت جهانی مس در حالی این روزها در تقلا برای فتح قله 10 هزار دلاری است که برخی تحلیلگران می گویند مسیر دو تا سه ماه آینده این فلز برای تداوم رشد قیمت، سخت است.
سرنوشت قیمت جهانی مس تا سه ماه آینده

به گزارش خبرنگار بیرونیت، با در نظر گرفتن معاملات بورس فلزات لندن، قیمت جهانی مس در اوایل این هفته به 9 هزار و 935 دلار رسید که نشان از روند افزایشی آن نسبت به روزهای قبل داشت.

مس طی ماه اوریل امسال روند قیمتی رو به رشدی را پشت سر گذاشته که به گفته تحلیلگران، طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

آن طور که علی رضاپور تحلیلگر بازارهای مالی در گفت و گو با اکوایران عنوان کرده، آوریل امسال یکی از بهترین ماه ها برای مس طی سه سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت مس در 20 روز نخست آوریل امسال بیش از هزار دلار بالا رفته، می گوید: این جهش قیمتی یکی از بهترین ماه ها را برای مس از سال 2021 (زمانی که اغلب اقتصادها پول چاپ می کردند و نرخ بهره ها صفر بود) به بعد رقم زده است.

به گفته رضاپور، قیمت جهانی مس در نزدیکی های 10 هزار دلار است و روند رو به رشد قیمت این فلز در دو ماه گذشته همراه با رشد قیمت طلا بوده است.

این تحلیلگر بازار مالی به نقل از کارشناسان جهانی می گوید که خرید زیاد بانک های مرکزی در سال گذشته میلادی، رشد قیمت طلا را رقم زده است. در واقع قیمت طلا به دلیل عدم نگرانی از رکود اقتصادی به همراه مس و دیگر کامودیتی ها مانند نقره و آلومینیوم رشد قیمت داشته است.  

وی اما در پاسخ به این پرسش که سرنوشت قیمت مس در روزها و هفته های پیش رو چه می شود، تاکید می کند: هرچند مس طی ماه آوریل با رشد قیمت {بالایی} مواجه شده، اما به نظر می رسد مسیر دو تا سه ماه آینده این فلز و دیگر کامودیتی ها مانند طلا {برای رشد قیمت با همین سرعت} سخت است.

رضا پور تاکید می کند:این بدان معنا نیست که {رشد قیمت مس در دو تا سه ماه آینده} نشدنی باشد، اما سخت است.

به گفته این تحلیلگر بازارهای مالی، {اگر قیمت مس بالا هم برود} سرعت آن مثل {ماه آوریل} نخواهد بود و حتی  در دو تا سه ماه آینده احتمال نزول بیشتر آن از صعود است.

رضاپور معتقد است اگر فدرال رزرو  (بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا) تمایل به کاهش نرخ بهره داشته باشد و بازدهی اوراق قرضه کاهش پیدا کند، ممکن است اتفاق دیگری در مسیر رشد قیمت مس رخ بدهد.

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین