جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 6:49:29 AM

نشست مشترک دانشگاه آزاد اسلامی، خانه معدن ایران و مرکز حقوقی صمتا با محوریت معرفی ظرفیت های مهندسی معکوس دانشگاه آزاد و راه اندازی دبیرخانه صنعت معدن با محوریت خانه معدن ایران در دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شد.
برگزاری نشست مشترک دانشگاه آزاد،خانه معدن و مرکز حقوقی صمتا

به گزارش بیرونیت، از جمله مهم‌ترین مباحث طرح شده در این نشست، ضرورت راه اندازی سرای نوآوری معدن بود.

سرای نوآوری صنعت معدن در راستای تبدیل شدن به هاب منطقه‌ای فعالیت های فناورانه و تخصصی در حوزه صنعت و معدن بر پایه توسعه‌ای اشتغال آفرین و تولیدات ارزش‌آفرین در اسناد بالادستی کشور و پتانسیل ها و ظرفیت‌های موجود واحد کرمان (سیرجان) و دیگر واحدهای دانشگاهی استان کرمان و سایر استان‌های معدن خیز، می‌تواند مکانی امن، معتبر و پویا را در این حوزه با هدف ارائه خدمات و محصولات فناورانه در سطح منطقه ای، ملی و بین المللی فراهم بیاورد.

پیش بینی می شود که ماموریت تبدیل شدن سرای نوآوری معدن سیرجان به یک اکوسیستم بزرگ کارآفرینی و دانشگاهی کشور، سرخوشه نوآوری و تحقیقات و همچنین هاب فناورانه و تخصصی در حوزه صنعت معدن باشد.

دیگر موضوع مطرح شده در این نشست، پیشنهاد بهره مندی بهره برداران و کارفرمایان معدنی از طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی بود.

طرح پویش امکان اشتغال همزمان با تحصیل را فراهم کرده است. در این طرح، دانشجویان همزمان با تحصیل، ۲ یا ۳ روز در هفته را در یکی از شرکت‌های متقاضی مشغول به کار می‌شوند و دستمزد آنها توسط شرکت به حساب دانشگاه واریز و به عنوان شهریه دانشجو لحاظ می شود.

دانشجویان شرکت کننده در این طرح تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار می شوند. پس از فارغ التحصیلی، امکان استخدام در شرکت و استفاده از طرح سرباز مهارت نیز وجود دارد.

در این نشست اما مقرر شد دفتر معدن با حمایت خانه معدن ایران در سرای نوآوری دانشگاه تهران شرق تاسیس شود. برنامه ریزی در جهت تاسیس آزمایشگاه های مرجع معدنی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی، خانه معدن ایران و مرکز داوری و حقوقی صمتا از جمله مهم‌ترین مباحث دیگر مطرح شده در این نشست بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین